ثبت شرکت ایلیا

امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی

۱۵ آذر ۱۴۰۲
5/5 - (1 امتیاز)
امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرایی شدن امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی خبر داد. بنابراین پلمب دفاتر مالیاتی شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، از این پس فقط از طریق اخذ توکن دفاتر مالیاتی و امضای الکترونیک امکان‌پذیر خواهد بود.

این اقدام که از تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۲ اجرایی شده است، امکان امضای الکترونیکی اظهارنامه‌های مربوط به تأسیس و تغییرات شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و همچنین پلمب دفاتر مالیاتی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم می‌آورد.

به گفته ستار هاشمی، معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با راه‌اندازی امکان امضای الکترونیکی پلمب دفاتر تجاری، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان و ارائه فیزیکی اظهارنامه به دفاتر پستی نیست.

این اقدام با هدف ارتقاء خدمات الکترونیکی، کاهش ترددهای شهری و مراجعات حضوری، حذف کاغذ، صرفه‌جویی در زمان و افزایش دقت و تسهیل فرآیندهای ثبتی ایجاد شده است.

با بهره‌گیری از امضای الکترونیک، فرآیند پلمب دفاتر تجاری به‌صورت کاملاً غیرحضوری و سریع‌تر از پیش امکان‌پذیر می‌شود، که این خود گامی مهم در بهبود خدمات دولت الکترونیک و کاهش بروکراسی اداری تلقی خواهد شد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مطالب مرتبط