ثبت شرکت ایلیا

برند فروشی چه مزایایی دارد؟

۲۴ دی ۱۳۹۴
5/5 - (2 امتیاز)
  • آیا تا به حال به دنبال ثبت برند بوده‌اید؟
  • آیا تاکنون دچار دشواری‌ها و مشکلات ثبت برند شده‌اید؟
  • چرا برند آماده (برند فروشی) گران است؟
  • دلایل ارزشمند بودن خرید یک برند (علامت تجاری) ثبت شده چیست؟

برند فروشی (برند آماده) یک برند ثبت شده است که تمام مراحل ثبتی آن طی شده و آماده ی واگذاری می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به پرسش‌های بالا پاسخ دهیم و شما را با برند آماده بیشتر آشنا کنیم. در ابتدا می‌توانید برای آشنایی مختصر با ثبت برند این مقاله و جهت آشنایی با خرید و فروش نام تجاری (برند آماده) این مقاله را از وبسایت رسمی ثبت ایلیا مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید: سامانه تخصصی خانه برند


دشواری‌ها و مشکلات ثبت برند

برای ثبت برند یا علامت تجاری در بهترین شرایط یعنی اگر اسم درخواست شده مشابه اسم ثبت شده‌ی دیگری نباشد و یا اینکه عین اسم درخواستی قبلا به ثبت نرسیده باشد به ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است. یعنی اگر تمام مراحل و روند اداری ثبت برند بدون مشکل پیش برود پس از گذشت این مدت موفق به کسب گواهینامه ثبت برند خواهید شد و در غیر اینصورت پس از گذشت ۴۵ تا ۶۰ روز پس از ارسال درخواست ثبت برند، درخواست ارسال شده از سوی اداره ثبت مالکیت‌های صنعتی با اخطار مواجه می‌شود که باید پس از رفع مشکلات مراحل ثبت برند مجدد طی شود و ممکن است این روند بارها و بارها تکرار شود! و یا حتی به نتیجه هم نرسد!

به این نکته توجه داشته باشید که هرگاه درخواست ثبت برند با اخطار مواجه شود، ثبت درخواست مجدد هزینه‌ای دوباره برای شخص درخواست کننده در بر خواهد داشت. همچنین برای ثبت برند نیاز به مجوزهایی (مانند: جواز تاسیس یا پروانه بهره‌برداری) داریم و اگر اسم مورد نظر لاتین باشد داشتن کارت بازرگانی اجباریست. دریافت هرکدام از این مجوزها مستلزم داشتن شرایط و صرف هزینه و زمان خاص خود می‌باشد که می‌تواند در روند ثبت برند تاثیر گذار باشد.

اینکه یک علامت یا اسم تجاری هم از لحاظ میزان کالا، فارسی یا لاتین بودن، کامل بودن طبقات مرتبط با اسم تجاری و… به صورت کامل به ثبت برسد بسیار با اهمیت است و باید به این نکه هم توجه داشته باشید که در خصوص برخی از کالاها و طبقات درخواستی پرتقاضا مانند موادغذایی، امکان ثبت اسم تجاری در تمام یا بعضی از کالاهای مورد نظر مقدور نیست و امکان دارد کالاهای درخواست شده مردود شود!

چرا برند آماده (برند فروشی) گرانتر است؟

برندهای آماده با توجه به موارد زیر دارای ارزش بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتری هستند. یعنی هر کدام از موارد زیر می‌توانند در ارزش‌گذاری و در نهایت نرخ فروش و واگذاری برند آماده تاثیر گذار باشند.

  • تعداد کالاها و طبقات ثبت شده
  • مرغوبیت و زیبایی اسم ثبت شده
  • اسم تجاری به صورت فارسی و لاتین ثبت شده باشد.
  • کالا، خدمات و طبقات مشابه هم به ثبت رسیده باشند.

در واقع برند آماده گران نیست! بلکه ارزشمند است. تنها مدرک مورد نیاز برای تهیه برند آماده داشتن کارت شناسایی می‌باشد! یعنی شما نیازی به داشتن مجوز (مانند جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، کارت بازرگانی و…) ندارید. در کمتر از یک روز کاری می‌توانید مالک برند شوید و در نتیجه در وقت خود صرفه‌جویی و از درگیر شدن با مسائل و مشکلات گوناگون خود را رها کرده‌اید!

برای آگاهی از برندهای فروشی موجود و دریافت مشاوره‌ی رایگان با شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۶۴۰۵۸۸۸ و ۰۹۱۲۲۱۲۸۱۹۱ تماس بگیرید.
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مطالب مرتبط