نام شرکت سهامی و نکات مهم آن

۸ تیر ۱۳۹۶
امتیاز دهید.

شرکت سهامی باید دارای نام مخصوصی باشد زیرا نامیدن شرکت به نام شرکاء به علت این که مسئولیتی ندارند ممنوع است و چون هر شخص حقوقی برای اینکه تشخیص داده شود مانند شخص حقیقی باید دارای نام باشد، از این جهت تعیین نام شرکت سهامی ضروری و از اقدامات اولیه است.

در نام شرکت سهامی، ذکر کلمه سهامی به این خاطر است که اشخاص مخصوصاً معامله کنندگان متوجه محدود بودن مسئولیت مدیران بوده و بدانند که کسی ضمانتی اضافه بر سرمایه شرکت بر عهده ندارد.

در شرکتهای سهامی عام کلمه «عام» و در شرکتهای سهامی خاص کلمه «خاص» بلافاصله بعد از اسم و یا قبل از اسم شرکت اضافه می‌شود و علت آن هم تشخیص نوع شرکت سهامی برای مراجعه کنندگان است.


بیشتر بدانید: راهنمای کامل انتخاب اسم برای شرکت


در بعضی از کشورها مانند انگلستان و آلمان شرکت به نام شریک مؤسس از لحاظ زحماتی که در تأسیس شرکت کشیده‌اند با ذکر کلمه «محدود» که معرف محدودیت مسئولیت او است نامیده می‌شود. ولی در برخی از کشورها مانند فرانسه استفاده از آن ممنوع است.

نام شرکت سهامی ممکن است بستگی به موضوع شرکت داشته باشد، مانند شرکت سهامی عام پنبه ایران که برای خرید و فروش پنبه تشکیل شده و ممکن است نام دیگری باشد مانند شرکت سهامی عام تهران و نیز ممکن است به حروفی که به مناسباتی از موضوع شرکت اخذ شده نامیده شود، مانند شرکت سهامی خاص ت.ث.ث.

نام تجارتی شرکت همان نام شرکت است. بنابراین در صورتی که در محلی شرکتی به نامی تأسیس شده است، نمی‌توان همان نام یا نامی که شباهت خیلی زیادی به آن دارد برای شرکت دیگر انتخاب نمود که باعث اشتباه مراجعه کنندگان شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مطالب مرتبط